Managementboek voor digitale transformatie
In het Managementboek voor Digitale Transformatie leest u wat digitale transformatie is en wat het betekent voor uw businessmodel, de samenwerking tussen uw medewerkers, uw bedrijfsprocessen, de juiste producten en diensten en uw beslissingen over ICT oplossingen. Niet alleen een focus op technologie derhalve, maar vooral op de toegevoegde waarde voor het succes van uw organisatie en de winstgevendheid van uw activiteiten.
Managementboek voor digitale transformatie
In hun boek stellen auteurs Sander Jansen en James van de Merbel dat de digitale transformatie zich vaak beperkt tot één bedrijfsonderdeel, bijvoorbeeld ICT, operatie of financiën. Dat leidt tot suboptimalisatie, terwijl het bedrijf één missie, visie en strategie heeft. Managers en bestuurders zouden digitale transformatie dus moeten oppakken vanuit de algemene bedrijfsdoelstellingen. Zo voorkomt u dat verbetering van klantervaringen, interne bedrijfsprocessen en het ontwikkelen van nieuwe bedrijfsmodellen los van elkaar plaatsvinden.
Het implementeren van ICT oplossingen mag geen doel op zich zijn. Roep dus niet ‘we moeten iets met AI en blockchain’, maar bedenk of u er wat mee kunt vanuit uw bedrijfsdoelstellingen. Schets eerst het grote plaatje en zetten stippen aan de horizon. Pas daarna bepaalt u de bouwblokken en maakt u een planning voor projecten. Start vervolgens met het laaghangend fruit van digitaliseringsprojecten die meteen veel opleveren. In het boek leest u hoe u dat aanpakt.
U kunt dit boek bestellen via managementboek.nl
Lees verder
Beginnen met digitale transformatie
Digitale transformatie toepassing
Digitale transformatie en data management
Invloed van digitalisering op bedrijfsprocessen
Succesfactoren digitale transformatie