CRM in de cloud | Voordelen - ICTinformatiecentrum.nl

Voordelen van CRM in de cloud

Over de goede eigenschappen van online CRM software

Het besef dat een CRM oplossing in een cloud omgeving grote voordelen biedt, dringt steeds meer door tot alle soorten bedrijven. Die voordelen zijn zeer breed en hebben grote impact op de slagvaardigheid van uw organisatie.

Kostenbesparing

Net als bij openbare nutsvoorzieningen als water, gas en elektra heeft CRM in de cloud eenzelfde verdienmodel. U betaalt alleen voor datgene wat u daadwerkelijk gebruikt, meestal per gebruiker per tijdseenheid. Dat scheelt aanzienlijk in de kosten. In ieder geval al in de directe investeringen voor software en hardware die nu tot een minimum worden beperkt. U kunt zich dus met meer energie richten op de specifieke toepassingen binnen uw eigen organisatie. Uw sales medewerkers kunnen via het CRM systeem in de cloud al beschikken over de meest relevante informatie over producten, diensten en klanten.

Overal toegang

Met de toenemende mobiliteit van uw medewerkers is het een enorm voordeel als ze thuis of onderweg over dezelfde gegevens uit uw CRM software kunnen beschikken. Ze kunnen bij de klant direct informatie raadplegen en antwoord geven. Of ze kunnen een deal direct afsluiten en invoeren in het systeem. Dat scheelt veel tijd, energie en mogelijk ook fouten bij het weer overnemen van het ene systeem naar het andere. Eén keer invoeren en vervolgens meerdere keren raadplegen. Die flexibiliteit geeft u en uw medewerkers meer plezier en daarmee meer kans op succes.

Ieder apparaat

Het maakt bij cloud toepassingen ook niet meer uit of u op een pc op kantoor of thuis werkt of op een mobiel apparaat als een laptop, tablet of smartphone. Op elk apparaat beschikt u over dezelfde gegevens. Belangrijke informatie ontgaat u nooit meer, omdat u toevallig niet op dat moment achter uw pc zit.

Flexibiliteit

Zowel in aantal gebruikers, als soort gebruikers bent u met CRM software in de cloud een stuk flexibeler. Het wijzigen van het aantal gebruikers en wie wat mag, is op een eenvoudige manier in te stellen. Zelfs als u veel werkt met tijdelijke krachten, bijvoorbeeld in het kader van projecten, dan kunt u die tijdelijke medewerkers heel eenvoudig toevoegen of weer uitschrijven. In de meeste gevallen werken aanbieders van CRM in de cloud op basis van abonnementen per maand, dus het gebruik van meer of minder functionaliteit is eveneens een kwestie van aan- of uitvinken.

Lees meer over CRM in de cloud in de gratis boeken en whitepapers van het ICT informatiecentrum en blijf geïnformeerd via de ICT nieuwsbrief.